2021-12-28

SEO tendencijos 2022

Kiekvienais metais SEO taikymas ir principai sparčiai tobulėja, tad nepamirškite nuolatos audituoti savo SEO. Na, o šiame įraše pristatome svarbiausias ateinančių 2022 metų SEO tendencijas:

Vartotojų tikslai (angl. User Intent)

Ši tendencija sukelia daugiausia diskusijų, todėl ir 2022 metais jis niekur nesitraukia, bet veikiau išlieka tendencijų sąrašo viršuje.

 

SEO konsultantė, MarketingSyrup Digital Inc. įkūrėja, Kristina Azarenko teigia, jog 2022 m. didžiausias dėmesys turi būti nukreiptas į SEO turinį, kuris vartotojams yra sukuriamas su atitinkamu tikslu naudojant raktinius žodžius.

 

Kiti specialistai, taip pat pritaria šiai nuomonei bei dar pabrėžia, jog tikslingiausia yra nustatyti teisingą naudotojo paieškos tikslą. Todėl Jūsų SEO specialistai turėtų pasitelkti holistinį požiūrį planuodami SEO strategiją 2022 m.

 

Kodėl tai svarbu? Planuojant 2022 m. SEO strategiją verslui paieškos tikslų supratimas yra svarbus, nes Google dar šiais metais pristatė Multitask Unified Model (MUM) atnaujinimą. Todėl turėtų būti permąstomas požiūris į turinio kūrimą daugiau dėmesio skiriant paieškos tikslo supratimui.

Turinio kokybė (angl. Content Quality)

„Kokybė“ dažnai gali būti vertinama labai subjektyviai. Tai turi pakankamai ilgą sąrašą bruožų, kurie nurodo, kas gali būti kokybiška, o kas ne.

 

SEO specialistai, turinio kokybę gali apibūdinti keliais apibrėžimais:

 

  1. Google kokybiškas turinys – toks turinys, kuris suteikia vartotojui galimybę pasiekti tai, ko jis ieško pagal jam reikiamus raktažodžius.
  2. Įmonėms kokybiškas turinys – toks turinys, kuris skatina vartotojų srautą bei nuveda vartotojo iki veiksmo atlikimo (pardavimo).

 

Todėl 2022 m. reiktų atkreipti dėmesį į visos svetainės turinio kokybę ir kokį efektą sukuria tas turinys.

 

Tarptautinės paieškos rinkodaros konsultacijų kampanijos | AJPR prezidentas Motoko Hunt teigia, jog daugelis įmonių daugiau dėmesio skiria į trumpalaikėms SEO pastangoms, kuriomis siekiama įgyti daugiau nuorodų bei pakelti skaitmeninį PR. Tokio tipo turinys dažniausia yra tinkamas, norint greitai laimėti, neturint kažkokių ilgalaikių tikslų.

 

Būtent dėl to matoma, jog daugelio įmonių turinys yra vienodas ar bent kažkiek panašus.

 

Kitais metais specialistai pataria, jog reiktų atkreipti dėmesį į MUM naujinimą ir skelbti unikalų turinį, kuris apimtų konkrečias temas, kurios nėra patalpintos kitose interneto svetainėse. Taip pat rekomenduojama sutelkti daugiau dėmesio į informaciją, kuri būti unikali, taip pabrėžiant savo sukauptą patirtį tam tikros temos srityje.

 

Specialistai pataria, jog ieškant turinio rašytojų atkreipkite dėmesį į jų patirtį SEO kontekste. Todėl ieškokite tokio rašytojo, kuris žino ar supranta SEO niuansus, nes jei Jūsų rašytojas nesupranta šių dalykų ar neturi patirties rašant SEO turinį, taip pakenkiant Jūsų svetainės turinio našumui.

SERPs lokalizacija ir SERP pakeitimai (angl. Localization of SERPs & SERP Changes)

Paieškos rezultatai yra labai galingi. Todėl kitais metais specialistai prognozuoja, jog Google kurs į faktus orientuotą SERP. O didelis dėmesys bus nukreiptas į naujų SERP funkcijų įtraukimą ir išdėstymą 2022 metais.

 

Ne paslaptis, jog Google reguliariai eksperimentuoja su mobiliųjų įrenginių išdėstymo pakeitimais, kurie yra skirti konkrečiai vietiniams tikslams. Todėl yra numatomas augimas apsipirkimo internetu srityje, taip pat atsiliepimuose, prekės ženklo žinomumo srityje.

 

SERP lokalizacija ir kokybiškas svetainės turinys yra glaudžiai susiję. Todėl specialistai 2022 metams pataria daugiau dėmesio skirti turinio lokalizavimui. Šios tendencijos ištakos ir bandymai buvo matyti ir šiais 2021 metais, kuomet svetainės su konkrečios šalies turiniu, pasiekė aukštesnę vietą, nei tos svetainės turinys, kuris buvo orientuotas pasauliniu mastu.

 

Todėl jei Jūsų svetainės turinys yra taikomas kelioms šalims, specialistai 2022 m. pataria sutelkti dėmesį į vietinės reikšmės turinį. Peržiūrėkite pagrindinius paieškos terminus, kurie nurodo tam tikrą vietinį tikslą.

Vaizdai ir vaizdinis turinys (angl. Image & Visual Content)

Specialistų nuomone, priklausomybė nuo vaizdinių duombazių ženkliai sumažės 2022 metais.

 

2022 metais manoma, jog svetainės su unikaliais vaizdais bus pranašesnės, kurie gali nulemti vartotojo elgesį ar ketinimus, tolimesniems žingsniams. Tokiu būdu yra skatinamas kūrėjų originalumas ir unikalaus turinio augimas.

 

Tai leis vartotojams efektyviau ieškoti produktų, naudojant nuotrauką iš savo įrenginio arba rasto svetainėje – iš esmės tai atvirkštinė vaizdų paieška.

 

Tokiu būdu ir dirbtinio intelekto pagalba paieška bus turtingesnė. Tačiau atkreipkite dėmesį, jog Google vaizdai nebus tik antrinis paieškos variklis. Dirbtinis intelektas leis Google atpažinti ar vaizdas, ar vaizdo įrašas yra tinkamiausias ir galbūt geriausias rezultatas vartotojui.

Mobilioji ir vartotojo patirtis (angl. Mobile & User Experience)

Praėjusiais metais Google pristatė naujus įrankius, padedančius optimizuoti mobiliuosius ir puslapius. Šie įrankiai bręsta, todėl mobiliesiems sukurtų puslapių patirtis yra glaudžiai susijusi su pagrindiniais žiniatinklio elementais, nes turinys gali lemti atsakomybę.

 

SEO ekspertai, linkę nagrinėti atskiras dalis, tačiau remiantis naujausiais įrankiais, ištekliais ir analizės atnaujinimais, tampa akivaizdu, jog visa mobiliojo ryšio patirtis nuo atsiradimo aspekto iki to, kaip lengvai vartotojai gali bendrauti, įsitraukti, taip pat, kaip per pastaruosius kelerius metus buvo įgyta turinio patirtis.

 

Tai turės įtakos ne tik mobiliajam UX, bet ir Core Web Vitals mobiliuosiuose įrenginiuose, mobiliųjų pritaikymui, indeksavimui bei mobiliųjų ir mobiliojo ryšio saugai.

IndexNow

Microsoft ir Yandex pirmauja su IndexNow. Tai leidžia svetainėms lengviau pranešti paieškos sistemai, kai yra sukuriamas, atnaujinamas arba ištrinamas svetainės turinys.

 

Naudojant šią API, paieškos sistemoms pranešama apie atnaujinimus, kad jos galėtų greitai nuskaityti ir pateikti svetainės pakeitimus indekse ir paieškos rezultatuose.

 

IndexNow visam laikui pakeičia SEO specialistų ir paieškos sistemų santykius.

 

Tai ypač aktualu greitai augantiems startuoliams – jau nekalbant apie tai, kad daug kartų įmonės paleido naujus puslapius ir turėjo laukti, kol paieškos robotai juos suras, patikrins ir įvertins. Tai ypač naudinga, kai keičiami duomenų bazė, kuri atnaujina milijonus URL.

 

Naudodami IndexNow, SEO profesionalai gali pateikti tik URL su pakeitimais ir (arba) atnaujinimais sąrašą naudodami API. Bing ir Yandex iš karto sužino apie šiuos atnaujinimus ir pakeitimus.

 

Kita vertus, IndexNow gali teikti daug naudos ir pačioms paieškos sistemoms.

 

Kodėl mums rūpi? Mūsų kaip SEO specialistų pagrindinis siekis yra užtikrinti, jog Jūsų SEO veikia tikslingai ir atitinka visas geras praktikas, todėl dalinamės naujienomis, kurios yra naudingos.

 

Tekstas buvo parengtas remiantis Search Engine Journal leidiniu SEO Trends 2022. Visą tendencijų sąrašą bei specialistų komentarus ir patarimus galite rasti ir atsisiųsti šiame puslapyje: https://www.searchenginejournal.com/seo-trends-2022-according-to-44-experts-ebook/430076/?itm_source=site-search#close

    Ačiū, kad domitės!!

    Įveskite el. paštą arba/ir telefono nr. /
    arba
    / skambinkite ir rašykite mums
    info triangle JŪSŲ PATEIKTI DUOMENYS NEBUS NAUDOJAMI REKLAMAI
    founder

    Esu internetinio marketingo strategas, SEO ekspertas, SEO mokymų autorius. Turi daugiau nei 17 metų patirtį marketingo srityje, dirbau su tarptautiniais ir Lietuvos prekių ženklais: ASUS, Western Union, Canon, HP, Dove, Teo ir kt. Esu buvęs tiek didžiausių pasaulio agentūrų klientas (ex Lowe Profero, dabartinė Mullenloweprofero), tiek pats teikiau SEO paslaugas kaip laisvai samdomas specialistas. Esu dirbęs įvairių rinkų ir struktūrų įmonėse: B2B, B2C, Startup, Corporate, su biudžetais nuo 0 iki 200 000 Eur/mėn. Mentoriauju „Versli Lietuva“ ir „Startup Wise Guys“ programose.


    Pasidalinkite savo nuomonę apie straipsnį