2023-12-02

SEO Auditas – ar jūsų SEO atitinka 2024 m. standartus?

Jau dabar 2023 metai į istoriją įėjo kaip didžiausi SEO pakeitimų metai. Pats laikas atlikti SEO auditą, siekiant paruošti tinkamą 2024 m. SEO strategiją.

Esu SEO specialistas Giedrius Morkūnas, auditą atlieku siekiant sužinoti ar jūsų SEO (angl. Search Engine Optimization) atitinka dabartinius standartus. Auditas identifikuoja kiek efektyvūs dabartiniai veiksmai, išanalizuoja konkurentų situaciją ir leidžia suprasti kiek verta investuoti į SEO paslaugas.
SEO auditą galima atlikti ir pačiam, tam yra sukurta įvairių nemokamų įrankių (kuriuos sužinosite žemiau), tad už SEO auditą verta mokėti tik tuo atveju, jei įdedamas realus analitiko darbas.

SEO auditas yra pirmas žingsnis SEO optimizavimui ir susideda iš šių dalių:

 


 

Palikite užklausą:


SEO optimizavimas

SEO optimizavimas iš esmės yra visi veiksmai internto puslapyje ir už jo ribų, nukreipti atsidurti kuo aukštesnėje natūralios Google paieškos rezultatuose, dar vadinamuose SERP (angl. Search Engine Results Page). Perpratus pagrindinius SEO principus galima lengviau ir greičiau atsidurti pirmuose Google paieškos puslapiuose.

Pati SEO optimizacija priklauso nuo kelių šimtų faktorių, kuriuos netiesiogiai yra paskelbęs pats Google savo paieškos kokybės vertintojų gairėse (angl. Search Quality Raters Guidelines), kurias galite rasti Google puslapyje paspaudę ant extensive guidelines nuorodos. Remiantis dokumente pateikta informacija ir struktūra galite patys atlikti SEO auditą ir sėkmingai optimizuoti savo internetinio puslapio radimą nemokamoje Google paieškoje. 

Svarbu prisiminti, jog su 2023 metų algoritmų atnaujinimu, Google labai stipriai prioritizuoja kokybišką turinį ir teksto autorių ekspertiškumą. Na, o supaprastinus galima teigti, kad tiek SEO auditas, tiek SEO optimizavimas turi 4 svarbias dalis:

1. Techninis SEO auditas

2. Raktažodžių analizė

3. Konkurentų analizė

4. Išorinis SEO

SEO auditas yra svarbi internetinio marketingo strategijos dalis, plačiau apie strategiją, čia.

Techninis SEO auditas

Techninis SEO auditas – tai svetainės ir serverio optimizavimas, kuris suteikia galimybę paieškos sistemoms lengviau nuskaityti internetinę svetainę.

Šiandien mokėti už techninį SEO auditą tiesiog nėra prasmės.

Google sukurtas nemokamas Web.dev įrankis. Šis įrankis yra atviro kodo automatizuota priemonė, skirta pagerinti tinklapių kokybę. Naudotis Web.dev įrankiu yra paprasta, jums tereikia įrašyti savo svetainės URL ir gaunate rekomendacijų sąrašą, kuriame yra patarimai kaip pagerinti puslapio našumą, padaryti puslapius labiau prieinamus, laikytis geriausios praktikos ir kt. Taip pat yra galimybė rasti apskaičiuotą bendrą jūsų puslapio skaičių. 

Web.dev SEO balas apima keturis pagrindinius aspektus:

  • Performance;
  • Accessibility;
  • Best Practices;
  • SEO

Šalia vertinimo yra pateikiamos ir konkrečios rekomendacijos:

 

Techninis SEO auditas

Accessibility, Best Practices ir SEO dalis pagerinti iki „žaliosios“ zonos yra pakankamai paprasta. Didžiausias iššūkis yra Performance. Tai svarbiausia ir sunkiausia dalis. Ją tobulinti brangiausia, nes didžioji balo dalis priklauso nuo puslapio programavimo. Dažnai reikia perdaryti visą internetinio puslapio architektūrą, siekiant padidinti šį balą. Rekomendacija – vertinkite šį balą priklausomai nuo konkurentų. Jei esate žymiai aukščiau nei konkurentai, 100 balų kartelės siekti gal ir neverta.

Svarbiausi faktoriai šioje dalyje yra taip vadinami CORE WEB VITALS, kuriuos Google pristatė 2020 metais ir nurodė kaip svarbiausius požymiu vertinant puslapio techninį pasiruošimą SEO. Plačiau -> https://web.dev/vitals/. Juos sudaro 3 elementai, kuriuos ir turite vertinti svarbhttps://web.dev/vitals/iausiai:

  • Largest Contentful Paint (LCP) – matuoja krovimo našumą. Norint užtikrinti gerą vartotojo patirtį, LCP turėtų įvykti per 2,5 sekundės nuo pirmo puslapio įkėlimo.
  • First Input Delay (FID) – matuoja interaktyvumą. Norint užtikrinti gerą vartotojo patirtį, puslapių FID turėtų būti 100 milisekundžių ar mažesnė.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – matuoja vizualinį stabilumą. Siekiant užtikrinti gerą vartotojo patirtį, CLS puslapiuose turėtų būti 0,1 arba mažiau.

Web vitals SEO auditas

Nauji techniniai SEO standartai iš esmės yra skirti geresnei vartojo patirčiai užtikrinti. Vartotojo patirties metrika tampa vis reikšmingesnė bendram SEO balui. Vartotojo patirtis sutelkta į tai, kaip vartotojas gali naršyti jūsų svetainę ir kaip lengvai rasti informaciją.

Prisiminkite, jog techninis SEO turi būti išskirtinai žiūrimas per vartotojo patirtį naršant mobiliuoju įrenginiu. Pamirškite vartotojo patirtį naršant per stacionarius kompiuterius. Net 2020 m. kovą Google oficialiai paskelbė, kad vertins tik naršymo per mobilųjį įrenginį UX. Vėliau galutinis terminas buvo perkeltas į 2021 m. kovą, bet tai nekeičia fakto – mobilios versijos UX yra svarbiausias.

Tam, kad užtikrinti patogumą ir tinkamumą mobiliesiems įrenginiams ir kaip greitai jūsų svetainė veikia naudojamas tas pats nemokamas Web.dev įrankis arba dar keli nemokami įrankiai:

Šie duomenys yra vieši ir prieinami kiekvienam.

Raktažodžių analizė

Po techninės dalies, svarbiausia yra turinys. Taškas.

Turinys prasideda nuo raktažodžių analizės, kuriai mes naudojame Semrush. Mokama šio įrankio versija gali suteikti labai vertingos informacijos apie raktažodžių konkurencingumą ir sudėtingumą juos laimėti.

Raktažodžiai yra svarbūs siekiant sukurti strategiją kaip tapti geriau matomiems paieškos sistemose. Daugelis dabartinių įmonių, turinčių interneto svetaines stengiasi kilti į viršų naudodami pačius populiariausius paieškos raktažodžius. Tam, kad išsiskirtumėte iš gausos, galite atlikti raktažodžių analizę, peržiūrėdami tokius duomenis kaip: konkurencingumas, mėnesiniai paieškos rezultatai, sudėtingumas. Ne visuomet populiariausi raktažodžiai turi būti tikslas.

Raktažodžių idėjas galite rasti naudodamiesi Google Keyword Planner programa, tai yra nemokama programa leidžianti atrasti naujų raktažodžių, jų reitingą tarp populiariausių. Ši programa jums pateikia du variantus:

  •       Atrasti naujų raktinių žodžių (Discover New Keywords)
  •       Gauti paieškos apimtis ir prognozes (Search volume and forecast) (nuotrauka)

Jei ieškote naujų raktažodžių galimybių, tuomet jums reikėtų rinktis –  Discover New Keywords.

SEO raktažodžių auditas

Kita vertus, jei jau turite susidarę raktažodžių sąrašą ir norite peržiūrėti jų sąrašą, metriką, tuomet jums reikėtų rinktis – Search volume and forecast.

Google Keyword Planner programa pagal jūsų įmonės veiklą ir URL atrinks jums tinkamų raktažodžių sąrašą kurie yra susiję su jūsų įmonės veikla bei galėtų būti jūsų pagrindiniai raktažodžiai. Google jums pateiks tokius duomenis:

  • Raktažodžius – konkurento svetainė dalijasi su jumis. Čia galite sužinoti svarbią informaciją, nes jūsų ir jūsų konkurentų svetainė bus palyginta su kiekvieno bendro raktinio žodžio pozicija paieškos rezultatuose.
  • Bendru raktinių žodžių skaičiumi – konkuruojanti svetainė yra įvertinta 20 geriausių paieškos rezultatų – tai yra tiesioginis rodiklis, rodantis, kaip sekasi konkurento svetainei.
  • Mėnesio srautą – nukreiptas į svetainę pagal 20 geriausių raktažodžių paieškos rezultatų – dar viena charakteristika, apskaičiuota pagal lankytojų skaičių per mėnesį, kuri padės įvertinti konkurentų sėkmę.

Galima paskaičiuoti ir kiekvieno raktažodžio komercinę naudą bei kiek verta į raktažodį investuoti, bet tam reikia įvertinti ir konkurenciją.

Konkurentų analizė

Lygindami savo ir konkurentų duomenis reikėtų atkreipti dėmesį į domeno authority score, mėnesinį organinį srautą, ir iš kokių šaltinių yra gaunamas šis srautas. Patikrinkite visų rastų arba nurodytų konkurentų referrals, rinkos apžvalgą ir konkurentų naudojamus raktažodžius.

Konkurentų SEO auditas

Išanalizavę raktažodžius ir išsirinkę tuos, kurie rodo geriausius rezultatus, atliekame kiekvieno raktažodžio analizę naudodami Moz įrankį ir atlikdami SERP analizę. Šie būdai mums leidžia nustatyti, kurioje pirmojo puslapio vietoje galėtų atsidurti jūsų puslapis, naudojant tam tikrą raktažodį.

MOZ SEO auditas

Išorinis SEO

Išorinis SEO – tai veiksmas, kuris yra tiesiogiai nesusijęs su jūsų svetainės turiniu, struktūra ar techninėmis charakteristikomis. Šis analizės būdas yra naudojamas siekiant pagerinti svetainės poziciją paieškos rezultatuose, didinant atgalinių nuorodų kiekius bei pritraukti naujų tikslinės auditorijos lankytojų. 

Nors Google paieškos algoritmai nuolat keičiasi -> https://moz.com/google-algorithm-change, bet atgalinės nuorodos ir toliau išlieka vienas svarbiausių internetinės svetainės SEO dalių.

Tokių nuorodų kūrimas internete yra dažniausiai vykdomas remiantis svetainės specifika ir rinka, kurioje ji konkuruoja. Šiam veiksmui patvirtinti puikiai tinka konkurentų analizė. SEO specialistas atlikdamas konkurentų tyrimą, įvertina esamų konkuruojančių svetainių išorinio SEO įdirbį. SEO specialistas taip pat numato kokių resursų jums reikės, norint pasiekti tam tikras raktažodžių pozicijas. 

Mūsų SEO specialistų naudojamas SemRush.com mokamas įrankis parodo iš kur ateina srautas konkurentų internetinėse svetainėse. Toks įrankis suteikia galimybę pasinaudoti ruošiant išorinio SEO veiksmų planą. Šio išorinio optimizavimo metu yra pastoviai sekamos raktažodžių pozicijos, kartu lyginamas organinio srauto pokytis, o kaip rezultatą pateikiame išsamią atliktų darbų analizę. 

Geriausios praktikos rodo, kad netinkamai atliktas SEO auditas sukelia pavojų pakenkti svetainės pozicijai, sumažinti svetainės patikimumo reitingus. Tačiau labai geras išorinis SEO auditas sukuria išorinio pajėgumo rodiklių, kuris duoda aukštesnes pozicijas lyginant su konkurentais ar mažesnėmis svetainėmis. 

 

Kiek turi kainuoti SEO paslaugos

Techninis SEO auditas turi būti nemokamas – jau yra pakankamai prikurtų nemokamų įrankių, kurie padaro visą darbą.

Raktažodžių potencialo analizė jau kitas klausimas. Galima apskaičiuoti potencialų atsiperkamumą kiekvieno iš atrinktų raktažodžių. Čia galite aiškiai matyti kiek verta investuoti į raktažodį – jei paieškų daug ir galite užimti pirmąsias vietas, tai atves konkretų kiekį naujų klientų, kurie nupirks nuspėjamą kiekį prekių ar paslaugų.

Jei kartu su auditu gaunate aiškius nurodymus kokius raktažodžius naudoti, kokią puslapio struktūrą naudoti, turinio kūrimo šabloną, mechaniką kaip gauti atgalines nuorodas, toks auditas vertas investicijos.

SEO auditas gali turėti daug atspalvių, bet turi susivesti į keturias aiškias dalis, kurios SEO prasme yra svarbiausios:

1. Techninis SEO auditas. puslapio paruošimas, ką galite nemokamai sužinoti: https://web.dev/.

2. SEO Raktažodžių auditas. Vieni raktažodžiai yra svarbesni už kitus ir galima paskaičiuoti kiek kiekvienas raktažodis atneš jums papildomų pajamų.

3. Konkurentų SEO auditas. Kiek patraukliai beatrodytų tam tikri raktažodžiai, bet konkurentai taip pat investuoja į SEO ir kartais su jais konkuruoti tiesiog neapsimoka.

4. Atgalinių nuorodų auditas. Iš kur nuorodos ateina pas konkurentus, kur galite atgalinių nuorodų gauti jūs.

 

Kiek gali kainuoti SEO 2023 metais? Gera žinia, jog Chat GPT dėka – daug mažiau nei prieš metus. Jei jūsų biudžetas ribotas, rekomenduojame tiesiog atlikti SEO Auditą su SEO ekspertu ir remiantis išvadomis sudėlioti ilgalaikę strategiją, kurią įgyvendinti galite samdydami atskirus žmones, kurie įgyvendintų atskiras dalis. Visą esmę galima suskirstyti į kelias dalis:

1. Geras Techninis puslapio paruošimas, ką įgyvendinti gali programuotojas.

2. Tinkamų raktažodžių parinkimas, ką galite sužinoti SEO audito metu.

3. Turinio kūrimas, ką daro turinio kūrėjai.

4. Vartotojo patirties gerinimas naršant puslapyje, kuo rūpintis turi marketingo skyrius arba samdytas CRO (angl. Conversion Rate Optimization) specialistas.

5. Atgalinių nuorodų generavimas, ką Lietuvoje gali padaryti asistentas, o užsienyje per  Fiverr pasamdytas žmogus su 1 Eur už atgalinę nuorodą.

Dažniausiai užduodami klausimai 

 

Kas yra SEO?

SEO (angl. Search Engine Optimization) yra internetinio puslapio optimizavimas, siekiant atsidurti kuo aukštesnėje natūralios Google paieškos rezultatuose, dar vadinamuose SERP (angl. Search Engine Results Page).

Kas yra SEO paslaugos?

SEO paslaugos yra SEO strategijos nustatymas ir įgyvendinimas, kuris apima 4 svarbiausias dalis: Techninį puslapio paruošimą pagal geriausias SEO praktikas, turinio puslapyje kūrimą, vartotojo patirties naršant per mobilųjį įrenginį gerinimą ir atgalinių nuorodų bei socialinių signalų generavimą.

 


 

Registruokitės SEO auditui:


 

Esu internetinio marketingo strategas, SEO ekspertas, SEO mokymų autorius. Turi daugiau nei 17 metų patirtį marketingo srityje, dirbau su tarptautiniais ir Lietuvos prekių ženklais: ASUS, Western Union, Canon, HP, Dove, Teo ir kt. Esu buvęs tiek didžiausių pasaulio agentūrų klientas (ex Lowe Profero, dabartinė Mullenloweprofero), tiek pats teikiau SEO paslaugas kaip laisvai samdomas specialistas. Esu dirbęs įvairių rinkų ir struktūrų įmonėse: B2B, B2C, Startup, Corporate, su biudžetais nuo 0 iki 200 000 Eur/mėn. Mentoriauju „Versli Lietuva“ ir „Startup Wise Guys“ programose.


2 Comments

Pasidalinkite savo nuomonę apie straipsnį