2022-05-16

Marketingo naujienos Gegužės 9 – 13 d.

Pristatome praėjusios savaitės marketingo naujienas:

 

Google I/O Search ConsoleNauja indeksuotų vaizdo įrašų ataskaita

 

Google per metinę I/O konferenciją paskelbė, kad prie Search Console pridėjo naują ataskaitą, kurioje bus daugiau duomenų apie vaizdo įrašų indeksavimo būseną.

 

Šiuo metu Google Search Console teikia ataskaitas tik apie vaizdo įrašus, susijusius su struktūriniais duomenimis. Tai yra, jei savo svetainėje publikuojate vaizdo įrašus ir pažymite juos kaip struktūrinius duomenis, galite naudoti Search Console, kad patikrintumėte, ar žymėjimas galioja ir kiek parodymu vaizdo įrašas sulaukė.

 

Vaizdo įrašų puslapių indeksavimo ataskaita

 

Pirmasis vaizdo įrašų indeksavimo veiksmas yra nukreipimo puslapio, kuriame rodomas vaizdo įrašas, indeksavimas. Tada Google turi atpažinti, kad puslapyje yra gerai matomas vaizdo įrašas, ir išgauti pagrindinę informaciją.

 

Naujoje Search Console vaizdo įrašų puslapių indeksavimo ataskaitoje bus rodoma visų Google rastų indeksuotų puslapių, kuriuose yra vaizdo įrašų suvestinė. Vienoje vietoje matysite, kiek nukreipimo puslapių buvo aptiktas vaizdo įrašas ir ar Google galėjo indeksuoti rastus vaizdo įrašus. Todėl apibendrinant Jūs naujoje ataskaitoje galėsite:

 

  • Žinosite, kiek vaizdo įrašų nukreipimo puslapių Google atrado ir kiek iš jų buvo indeksuotas vaizdo įrašas;
  • Matysite neindeksuotų vaizdo įrašų priežastis nukreipimo puslapiuose;
  • Problemoms spręsti galėsite pasinaudoti paveiktų vaizdo įrašų puslapių URL sąrašu;
  • Galėsite atlikti pakartotinį žinomų paveiktų URl tikrinimą;
  • Galėsite patikrinti konkretaus vaizdo įrašo puslapio indeksavimo būseną naudodami URL tikrinimo įrankį.

 

PageSpeed Insights: Prideda naujų Lighthouse greičio metrikų

 

Google PageSpeed Insights pridėjo dvi naujas metrikas prie PageSpeed Insights API ir Lighthouse vartotojo sąsajos. Šios dvi metrikos yra pažymėtos kaip eksperimentinės, dabar yra renkami tik duomenys, kurie bus naudojami diagnostikos tikslais.

 

Naujos Lighthouse metrikos yra šios:

 

  • Sąveika su kitais dažniais (INP)
  • Laikas iki pirmojo baito (TTFB)

 

Laikas iki pirmojo baito (TTFB). Daugelis žino šį matavimą, jis gyvuoja nemažai laiko. Apskritai, laiko iki pirmojo baito (TTFB) metrika matuoja, kaip greitai serveris reaguoja į išteklių užklausą. Šios metrikos svarba yra tokia, kad ji padeda išskirti vieną veiksnį (serverio reagavimą), kuris gali turėti neigiamos įtakos visai kitai puslapio įkėlimo metrikai.

 

Ši metrika yra svarbi, kuri leistų sutelkti dėmesį į pagrindinių žiniatinklio gyvybinių funkcijų tobulinimą, todėl jis bus pasiekiamas kaip metrika PageSpeed Insights rezultatų skiltyje. Prie šio naujinimo prisideda ir Chrome naršyklė, kuri rinks ir praneš TTFB lauko duomenis.

 

Sąveika su kitais dažniais (INP). Sąveika su kitais dažniais (INP) yra visiškai nauja metrika, nurodanti, kiek laiko užtrunka sąveikauti su visu puslapiu, o tai Google vadina, bendra sąveikos delsa. INP matai parodo, kiek laiko užtrunka sąveikauti su visu puslapiu, o tai skiriasi nuo pirmosios įvesties delsos, kuri tik vertina, kiek laiko užtrunka, kol puslapis reaguoja į pirmą svetainės lankytojo sąveiką.

 

Pridėjus šias dvi metrikas – TTFB ir INP, visi puslapių greičio įrankiai, naudojantys Lighthouse analizę, tampa naudingesni. TTFB pateikia atsiliepimus apie su serveriu susijusias problemas, kurios gali lemti prastą spartos veikimą kitur, o INP siūlo platesnę puslapio našumo apžvalgą, nei buvo galima anksčiau.

 

Google: 6 vaizdo optimizavimo patarimai

 

Google dalijasi šešiais būdais, kaip padaryti, kad Jūsų svetainės vaizdai būtų įkelti greičiau ir efektyviau. Šie patarimai yra orientuoti į el. prekybos svetaines, bet šiuos patarimus gali taikyti ir tos svetainės, kuriose yra pateikiama daug vaizdų.

 

Pašalinkite vaizdo kumuliacinį išdėstymo poslinkį (CLS). CLS nurodo atvejus, kai įkeliant puslapio turinys vizualiai juda arba pasislenka iš vienos vietos į kitą. Nors šią problemą sukelia ne tik vaizdai, tačiau jie gali prisidėti prie problemos, jei naudojami netinkamai.

 

Tinkamai nustatykite savo vaizdų dydį. Pasirinkite tinkamą vaizdų plotį ir aukštį, nes didesni failai atsiunčiami ilgiau. TInkamas vaizdo dydžio nustatymas gali būti sudėtingas dėl Jūsų svetainės lankomų ekrano dydžių ir skiriamųjų gebų. Vienas paprastas būdas aptikti netinkamo dydžio vaizdus yra naudoti tinkamo dydžio vaizdų skyrių, esantį puslapio PageSpeed Insights ataskaitoje Galimybės.

 

Naudokite geriausią vaizdo failo formatą. Atkreipkite dėmesį į vaizdo failo formatą, pvz. ar naudoti PNG, JPEG ar webP failus. Failo formatas turi įtakos failo dydžiui, todėl norint pasirinkti tinkamą, reikia pasverti privalumus ir trūkumus. Pavzydžiui, JPEG ir webP failų dydis paprastai būna mažesnis, o mažesnis dydis pasiekiamas vaizdo kokybės sąskaita.

 

Tinkamai suspauskite vaizdus. Naudokite tinkamą vaizdų kokybės koeficientą, kad juos efektyviai užkoduotumėte ir išlaikytumėte pageidaujamą vaizdo kokybę. PageSpeed Insights ataskaitos skyrius Encode Images Efficiently gali būti naudojamas vaizdams, kurie yra tinkami glaudinimo optimizavimo kandidatai, nustatyti. Ataskaitoje taip pat rodomas galimas failo dydžio taupymas.

 

Talpyklos vaizdai naršyklėje. Nurodykite naršyklei, kiek laiko ji gali saugiai saugoti vaizdus talpykloje. Kai vaizdas grįžta, galite grąžinti HTTP atsako antraštę su talpyklos nurodymais, pvz., kiek laiko rekomenduojama naršyklei išsaugoti vaizdą talpykloje.

 

Teisingai nustatykite vaizdų atsisiuntimų seką. Google rekomenduoja teisingai nustatyti tinklapio išteklių atsisiuntimo tvarką. Siūloma tokia atsisiuntimo tvarka – herojaus vaizdai puslapio viršuje; kiti vaizdai virš matomos ribos; vaizdai tiesiai po matoma riba.

 

Facebook: Pašalina daugybę vietos stebėjimo įrankių, nes duomenų taisyklės ir toliau tobulėja

 

Meta keičia Facebook vietos paslaugų naudojimo būdą, nuvertėjus kelioms programoje esančioms vietinėms funkcijoms, įskaitant netoliese esančius draugus, įspėjimus apie orą ir vietovių istoriją.

 

Meta teigia, kad šios paslaugos nebebus pasiekiamos po 2022 m. gegužės 31 d., tada Meta nustos rinkti informaciją, naudojamą šiems elementams maitinti, net jei anksčiau jas buvo vartotojas įgalinęs. Meta sako, kad visa anksčiau užregistruota informacija su šiomis funkcijomis bus ištrinta rugpjūčio 1 d.

 

Kodėl Meta šalina šią funkciją? Vietos paslaugos funkcija yra retai naudojama, todėl vartotojai jos nesureikšmina.

 

Dėl šios funkcijos išjungimo yra daug spekuliacijų, viena iš pagrindinių yra ta, kad šia paslauga žmonės nesinaudoja ir, atsižvelgiant į nuolatinius pokyčius, taip yra prarandamas dar vienas duomenų rinkimo būdas, kurį gali panaudoti savo visagalei skelbimų platformai maitinti.

    Ačiū, kad domitės!!

    Įveskite el. paštą arba/ir telefono nr. /
    arba
    / skambinkite ir rašykite mums
    info triangle JŪSŲ PATEIKTI DUOMENYS NEBUS NAUDOJAMI REKLAMAI
    founder

    Esu internetinio marketingo strategas, SEO ekspertas, SEO mokymų autorius. Turi daugiau nei 17 metų patirtį marketingo srityje, dirbau su tarptautiniais ir Lietuvos prekių ženklais: ASUS, Western Union, Canon, HP, Dove, Teo ir kt. Esu buvęs tiek didžiausių pasaulio agentūrų klientas (ex Lowe Profero, dabartinė Mullenloweprofero), tiek pats teikiau SEO paslaugas kaip laisvai samdomas specialistas. Esu dirbęs įvairių rinkų ir struktūrų įmonėse: B2B, B2C, Startup, Corporate, su biudžetais nuo 0 iki 200 000 Eur/mėn. Mentoriauju „Versli Lietuva“ ir „Startup Wise Guys“ programose.


    Pasidalinkite savo nuomonę apie straipsnį