2020-10-29

TOP 5 internetinio marketingo klaidos mažinančios efektyvumą

Džiaugiuosi galėjęs pasidalinti geromis interneitnio marketingo praktikomis konferencijoje LiMA Day Kaunas 2020. Kas dalyvauti negalėjote, dalinuosi seminaro skaidrėmis: Top5_internetinio_marketingo_klaidos ir pranešimu šiame įraše.

Sveiki, trumpa įžanga apie temos aktualumą – su marketingu dirbu jau 15 metų: B2B – B2C, Korporatyvinis verslas – startuoliai, internetinio marketingo biudžetai nuo 0 iki 200 000 Eur per mėnesį, nuo darbo tik su vidiniais resursais iki didžiausių digital agentūrų Europoje. Žinoma SEO auditas ir SEO paslaugos.

Iš viso to, ką mačiau marketingo efektyvumas mano nuomone atsiremia vos į 2 dalykus – kūrybiškumą ir analitiką. Visą kitą yra sėkmė. Klausimas kokių sėkmingų verslų yra daugiau – tų, kurie išskaičiavo ir pasitelkė kūrybiškumą, ar tų, kuriems tiesiog pasisekė 😊

Kaip ten bebūtų, šioje konferencijoje yra labai stiprių pranešėjų apie kūrybiškumą, tad aš pakalbėsiu apie analitinę pusę ir 5 klaidas, kurios mano manymu labiausiai mažina internetinio marketingo efektyvumą.

Trumpa Istorija: lygiai prieš 10 dienų man gimė sūnus. Ketvirtas. Kas turit vaikus, žinot kad pirmomis savaitėmis jiems būna pilvo diegliukų, tad vakare nešioju vaiką, jis neramus, pradedu garsiai repetuoti šią prezentaciją, po 10 minučių vaikas prisidaro ir užmiega. Jausmas, kad gali nepaeiti.

Esmė, jog kalbėsiu apie tas pačias klaidas buvo ir prieš 2 metus, ir manau išliks dar po 2. Tad nuobodų turinį pabandėme pateikti kitaip, ir tikiu, kad po šios prezentacijos – jūs, meilieji, šių klaidų nebedarysite! Važiuojam.

Pamodeliuojam reklamą. Tarkime aš pardavinėju internetinio marketingo auditą (nėra čia ką apsimetinėti – aš jį ir pardavinėju). Reklamos tikslas – gauti potencialų pirkėja internetinio marketingo auditui. Reklamos kanalas, ši Lima Day konferencija. Paprastumo dėlei įveskime apribojimą, kad pranešimas turi apsiriboti 1 skaidre. Ir dabar aš pradedu kampaniją, o jūs žymėkitės kokias klaidas aš darau.

Sveiki, mielieji, malonu matyti tiek daug marketingistų. Mano pranešimo tema – top 5 klaidos, mažinančios efektyvumą. Norėčiau jus geriau pažinti ir suprasti ko tikitės. Pakelkite prašau rankas tie, kurie nori sužinoti daugiau detalių apie kiekvieną iš 5 klaidų, kurie norėtų labiau praktinės informacijos. Ačiū. O dabar pakelkite rankas, kurie tikitės įkvėpimo ir norėtumėte labiau kūrybiško informacijos pateikimo? Ačiū.

Gerai, kadangi pagal šios konferencijos taisykles galiu rodyti tik vieną skaidrę, parodysiu versiją, kurią paruošėm numanydami ko jums reikia, nes norime pasiekti VISUS potencialius klientus.

5 marketingo efektyvumo klaidas jūs galite suprasti atlikę internetinio marketingo auditą. Auditas analizuoja net 18 sudedamųjų dalių, kurias ir matote ekrane. Tai apima tiek techninę, tiek strateginę, tiek taktinę ir net kiekvieno reklaminio kanalo giluminę analizę. Ir būtent toks auditas leidžia mums identifikuoti jūsų galimybes ir trūkumus. Ir jei jūs norite padidinti savo įmonės internetinės reklamos atsiperkamumą – kreipkitės į mus. Na, o kalbant apie trūkumus, top 5 klaidos, mažinančios efektyvumą yra… STOP. Modeliavimo pabaiga. Paskutinis sakinys tiesiog įvardina šias klaidas ir prezentacija užsibaigia.

Per šį trumpą modeliavimą, padariau 3 iš 5 klaidų. Dvi manau visi supratote, na o vienos taip akivaizdžiai parodyti manau nepavyko, nes jis būdinga išskirtinai internetiniam marketingui:

  1. Klaida numeris vienas – konversijų nesudiegimas ar tiesiog nesekimas. Šiuo atveju vienintelis kabliukas buvo jog nepasakiau kaip mane susirasti, kur galite užsakyti tokias paslaugas. Tad tiesiog viską palikau likimo valei. O būtent internetiniame marketinge jūs galite viską sekti ir stengtis kontroliuoti – konversijų ir mikro konversijų pagalba galite daug efektyviau privesti potencialų klientą prie pirkimo. Nepamirškite, kad kiekviename kanale Google / FB / LinkedIn konversijas reikia nustatyti atskirai, kad reklaminis kanalas žinotų koks jūsų tikslas ir jo algoritmas veiktų jūsų naudai.
  2. Klaida numeris du: Tikslinės auditorijos segmentavimas – personų kūrimas. Aš apklausiau auditoriją kokie jos lūkesčiai, ir jei būčiau gerai pasiruošęs kampanijai – kiekvienai auditorijai pateikčiau turinį pagal jos poreikius, suteikdamas jai maksimalią vertę. O poreikius sužinosite tik smulkiai apsirašę tikslines auditorijas ir nusistatę Personas. Visame internetiniame marketinge tai yra antras svarbiausias dalykas.
  3. Klaida numeris trys: Pardavimų piltuvas, ar tiksliau jo nebuvimas. Savo vienintelę skaidrę išnaudojau 90% kalbėjimui apie produkto savybes ir jo naudą. Ar jums buvo priimtina, skanu? Ne. Kaip pirmam kontaktui su tiksline auditorija, tai smarkiai per anksti pateikta informacija, ypač B2B rinkoje.

Žinoma, lengva kalbėti, apie tai kad yra daroma blogai. Bet mes nepatingėjome ir padarėme taip, kaip manome kad yra gerai. Tos pačios sąlygos, tas pats tikslas, tas pats intro, bet skaidrė galėjo būti tokia:

  • Apklausus jūsų poreikius, tiems kam buvo įdomus gylis ir praktika, mes turėjome patiekti praktinę informaciją. Tiems, kas norėjo kūrybiškumo, prezentacija visai kita. Drąsiai galite skanuoti, QR kodai veikia, linkai veikia (tikiuosi), ten rasite dvi papildomas prezentacijas.
  • Toks pateikimas ne tik pašalina segmentavimo klaidą, bet išsprendžia ir konversijų klausimą. Apsilankę bet kuriame puslapyje, jūs automatiškai papuolate į remarking sąrašą, kurio pagalba jau galime jums pateikti reklamą bet kuriame tinkle pagal labai aiškų pardavimų piltuvą.
  • Pradžioje dėmesio atkreipimas autoritetingų asmenų lupomis; tuomet susidomėjimo formavimas klientų atsiliepimais tikslinėje rinkoje; ir potencialus kliento gavimas asmenine žinute, kviečiant į DEMO sesiją supažindinti su audito nauda. Būtent trečio lygio informaciją jūs matėte toje vienintelėje modeliavimo skaidrėje. Na ir esamo kliento išlaikymo faze, siekiant atlikti pakartotiną pardavimą.

Huh. Na, kaip jūs?  Dėmesys vis dar yra, nes būtent šioje vietoje mano vaikas ir užmigo 😊

Gerai, važiuojam toliau, liko 2 punktai.

Klaida numeris keturi – CAC. Kokie yra jūsų vieno kliento pritraukimo kaštai. Ar teko girdėti tokį klausimą – koks yra geriausias dienos biudžetas FB reklamai? Jei jums pasakys 100 Eur, tai tiek ir mokėsite? O kodėl ne 105 Eur? arba kodėl 20 Eur, o ne 22? Realiai? Tai kai žinosite savo CAC, ir tada nustatysite CPA, klausimo kiek išleisti FB ar Google reklamai nebeliks.

Jei reiktų į prezentaciją eiti su viena skaidre, eičiau su šia. Čia internetinio marketingo strategijos stuburas. Jei kam įdomu, galėsime padiskutuoti per kavos pertrauką.

Ir, paskutinė, penktoji klaida… kuri iliustruota realiu nutikimu. Bendravom su potencialiu klientu ir…

O kas įdomiausia, kad negaliu ginčytis. Gal taip, o gal ir ne. Kas atsakys? Testavimas.

Testuokite, testuokite, testuokite. Tai tiesioginis kelis į efektyvesnį marketingą. Aš gal ir nežinau tiek kiek jūs, bet žinau vieną – jei netestuojate, efektyvaus marketingo jūs neturite.

Džiaugiuosi jeigu išlaikėte dėmesį iki galo! Norintiems sužinoti daugiau, kviečiu pasižiūrėti mano ir Eugenijaus Toleiko „Makecommerce.lt“ vadovo konferencijos vaizdo įrašą apie internetinio marketingo auditą ir dažniausiai daromas e-komercijos klaidas.

Išbandykite audito kainos skaičiuoklę

Esu internetinio marketingo strategas, SEO ekspertas, SEO mokymų autorius. Turi daugiau nei 17 metų patirtį marketingo srityje, dirbau su tarptautiniais ir Lietuvos prekių ženklais: ASUS, Western Union, Canon, HP, Dove, Teo ir kt. Esu buvęs tiek didžiausių pasaulio agentūrų klientas (ex Lowe Profero, dabartinė Mullenloweprofero), tiek pats teikiau SEO paslaugas kaip laisvai samdomas specialistas. Esu dirbęs įvairių rinkų ir struktūrų įmonėse: B2B, B2C, Startup, Corporate, su biudžetais nuo 0 iki 200 000 Eur/mėn. Mentoriauju „Versli Lietuva“ ir „Startup Wise Guys“ programose.


Pasidalinkite savo nuomonę apie straipsnį