2020-09-02

Ekspertų komentarai apie e-marketingo audito naudą

Apklausus 60 įmonių vadovų bei savininkų, 37 atsakė taip, 19 – ne, o 4 negalėjo pasakyti. Rezultatas: 61,7% aukščiausio lygio vadovų mano, kad internetinio marketingo auditas įmonei yra naudingas. To pilnai pakako įsitikinti tiek e-marketingo audito, tiek SEO audito poreikiu.

Dalinuosi rinkodaros ekspertų komentarais, atsakant į klausimą „Ar matote vertę internetinio marketingo audite?“. Jei Audito naudą matote ir jūs – rašykite man tiesiai el. paštu gm@emarketingoauditas.lt.

Renatas Alekna, „Circle K Lietuva“ rinkodaros departamento direktorius

„Esu šalininkas galimybės pasitikrinti ar einamas kelias yra teisingas, net ir jei kompetencija vienoje ar kitoje srityje pakankama. Tai galimybė efektyvumui pasiekti. Juolab auditas yra sveikintinas internetiniame ar socialinių medijų marketinge, nes kiek man tako susidurti, dar nedaugelis įmonių turi tos srities specialistų savo komandose arba gali dirbti su geriausiais srities ekspertais, o rezultate audito galima tiesiog efektyviau pasiekti išsikeltus tikslus ir tikėtina kompensuoti audito paslaugų kaštus. Bet svarbiausia išmokti ir išmokyti savo komandą bei partnerius, kas yra neįkainojama.“

Matas Pocius, Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys

„Kiekvienais metais interneto reklama užima vis didesnę reklamos rinkos dalį, o „Emarketer“ prognozuoja, kad per artimiausius 3 metus šios išlaidos beveik padvigubės. Verslams skiriant vis didesnę biudžeto dalį skaitmeninei rinkodarai, dar svarbesnis tampa šių lėšų efektyvumas. Tuo tarpu skaitmeninės rinkodaros priemonių persidengimas ir vyraujančios mados (mobilios aplikacijos, socialinė medija, turinio rinkodara ir kt.) gali lengvai paklaidinti, nukreipiant fokusą nuo geriausią grąžą suteikiančių elementų. Todėl tokios priemonės kaip skaitmeninės rinkodaros auditas bei kompetencijų auginimas įmonės viduje (specialistų sertifikavimas) leidžia turėti strateginį pranašumą ilguoju laikotarpiu net ir itin konkurencinguose rinkos segmentuose .“

Išbandykite audito kainos skaičiuoklę

Kristina Liesė, „Dextera“ marketingo vadovė

„Kiekviena marketingo veikla turi padėti įmonei augti ir siekti užsibrėžtų tikslų, todėl aš visuomet esu už efektyvumą ir atvirą dialogą. Audituoju tiek online, tiek offline veiksmus, nes tai leidžia identifikuoti stiprias ir silpnas vietas. Svarbu tik suprasti, kad ekspertinis vertinimas – tai ne kritika marketingo skyriaus žmonėms ar agentūrai su kuria dirbama, o galimybė rytoj būti efektyvesniu ten, kur šiandien esi silpnesnis.“

Dr. Donatas Jonikas, „The World’s Top 30 Startup Gurus for 2020

„Vienareikšmiškai taip, jei tai daro savo darbą išmanantys specialistai, kurie pateikia į konkrečius sprendimus orientuotas išvadas (angliškai yra labai geras terminas „actionable“).

Dar vienas svarbus kriterijus, sprendžiant kiek yra realios vertės tokiame audite, tai audito kaštų ir pateiktų įžvalgų, rekomendacijų naudos potencialo santykis. Paprastai tariant, kiek man kainuos tas auditas ir kiek galiu tikėtis papildomai uždirbti ar sutaupyti pasinaudojęs gautomis išvadomis. Jei tai mikro verslas, neturintis potencialo augti ir nenorintis plėtros, internetinės (ar net apskritai bendrai visos) rinkodaros auditas tokiai įmonei naudos daug neduos. Tačiau jei kalbame verslą, kuris siekia plėtros, nori naujų klientų, nori optimizuoti rinkodaros kaštus, periodiškai atlikti auditą, manau, palaipsniui taps įprasta praktika.

Beje, tokią praktiką pastebiu ir savo klientų tarpe. Tiesa, į mus dažniau kreipiasi, kad atliktume įmonės rinkodaros strategijos ir viso planavimo auditą, įskaitant ir rinkodaros biudžeto kontrolę.

Kodėl? Kam to reikia? Priežastys labai skirtingos. Vienos įmonės akcininkai suabejojo rinkodaros ir pardavimų skyriaus darbo efektyvumu ir ar racionaliai naudojamas biudžetas. Padarius auditą, įmonė pamatė kelias eilutes, kur vien per praeitus metus visiškai nepagrįstai prarado 80.000 EUR, tad šios klaidos nebekartoja.

Kita įmonė kreipėsi su klausimu, ar realu ir kaip, padidinti įmonės pardavimų pelną iki 1 mln. EUR per mėnesį (maždaug 25% augimas). Po audito, įmonės komercijos skyrius pamatė ne tik, kad įmanoma, bet ir į kokias tris sritis reikėtų sutelkti visą rinkodaros ir pardavimų komandos dėmesį (užsibrėžėme tikslus, kokius KPI rodiklius sekame ir iki kiek būtina pakelti jų reikšmes).

Kalbant būtent apie internetinės rinkodaros auditą, reiktų pabrėžti, kad jis tikslingas ne tik didesnėse įmonėse. Pavyzdžiui, turime klientą, kuris internetinei reklamai ir kitoms rinkodaros priemonėms išleidžia apie 3.000 EUR per mėnesį. Jis periodiškai, maždaug kas 3-4 mėnesius, atlieka auditą nors pats taip nevadina. Prašo, kad peržiūrėtume rezultatus ir kokiomis priemonėmis bei sprendimais šie rezultatai buvo pasiekti. Jo pagrindinis klausimas išlieka tas pats: kaip prisitraukti daugiau klientų ir sutaupyti rinkodaros biudžetą.“

Dr. Gytis Melnikas, medicinos rinkodaros ekspertas

„Tikslas be plano yra tik paprasta svajonė, sakė rašytojas ir karo lakūnas Antuanas de Sent Egziuperi, o kiekvienas planas prasideda situacijos analize. Situacijos analizė gali apimti daug verslo sričių, tačiau marketinge šis etapas vadinamas marketingo auditu. Marketingo auditas – pirmasis žingsnis sudarant įmonės marketingo planą.

Marketingo auditą galime palyginti su sveikatos diagnostika medicinoje. Dažniausia nesėkmingo gydymo priežastis – klaidinga ligos diagnozė.

Pirma, marketingo auditas gali atskleisti „mažus trūkumus“, kurie bergždžiai ryja marketingo biudžetą, o juos pašalinus padidinti konversijas ir pardavimus net virš 20%.

Antra, marketingo audito rezultatai sukuria tvirtą pamatą, ant kurio galime kurti marketingo ir komunikacijos strategiją bei planuoti tolimesnius veiksmus.

Ar marketingo auditą gali atlikti įmonės marketingo specialistas? Žinoma. Egzistuoja įvairūs marketingo analizės būdai ir įrankiai, kurie gali padėti atlikti šią analizę. Vienok, patarčiau šią paslaugą užsakyti nepriklausomam ekspertui. Žvilgsnis iš šono dažniausiai yra objektyvesnis, o įžvalgos sukuria daugiau vertės.“

Išbandykite audito kainos skaičiuoklę

Esu internetinio marketingo strategas, SEO ekspertas, SEO mokymų autorius. Turi daugiau nei 17 metų patirtį marketingo srityje, dirbau su tarptautiniais ir Lietuvos prekių ženklais: ASUS, Western Union, Canon, HP, Dove, Teo ir kt. Esu buvęs tiek didžiausių pasaulio agentūrų klientas (ex Lowe Profero, dabartinė Mullenloweprofero), tiek pats teikiau SEO paslaugas kaip laisvai samdomas specialistas. Esu dirbęs įvairių rinkų ir struktūrų įmonėse: B2B, B2C, Startup, Corporate, su biudžetais nuo 0 iki 200 000 Eur/mėn. Mentoriauju „Versli Lietuva“ ir „Startup Wise Guys“ programose.


Pasidalinkite savo nuomonę apie straipsnį