2020-08-28

Kodėl darome e-marketingo auditą?

Dirbdamas su internetiniu marketingu nuolatos mačiau tas pačias klientų klaidas – norą apimti per plačią auditoriją, internetinių kanalų suderinimo trūkumą, nežinojimą kaip pamatuoti rezultatus. Visa tai sugrįždavo žemu e-marketingo efektyvumu.

Įmonių vadovai kalbėdavo panašiai: „nėra laiko gilintis“, „dirba agentūrai“, „rūpinasi marketingo skyrius“. Sutinku, kad vadovas neturi žinoti kaip, bet vadovas turi užtikrinti maksimalų pelningumą (angl. Return on Marketing Investment (ROMI)). Kalbant iš agentūros savininko pusės turiu atsiprašyti, bet supraskite vieną – agentūros tikslas yra didinti savo pelną, ne jūsų. Tuo tarpu darbuotojas dažnai yra per daug užimtas, kad sektų geriausias internetinio marketingo praktikas. Rezultatas tas pat – žemas e-marketingo efektyvumas.

Toks rezultatas man netinka. Kiekvienas žmogus turi savo profesinį tikslą (tikiuosi). Manasis – padėti įmonėms maksimizuoti internetinio marketingo efektyvumą.

Kodėl dabar?

Covid-19. Karantinas. Masinis bėgimas į internetinį marketingą. Žemas efektyvumas kvadratu.

Momentas pasiūlyti aiškumą ir efektyvumą internetiniame marketinge pasirodė tinkamas. Poreikį patvirtino ir 2020 m. balandžio 15 d. Lietuvos Marketingo Asociacijos nariams pravestas seminaras apie marketingo efektyvumą recesijos metu.

Po seminaro sulaukiau prašymo: „Stebėjau jūsų paskaitą ir nusprendžiau parašyti. Galvoju, gal galėtumėte padaryti mūsų efektyvumo auditą ir pasiūlyti veiksmų planą.“

Pristačius audito išvadas ir atvirai pakalbėjus apie internetinio marketingo situaciją, paaiškėjo kad auditas buvo idealus sprendimas: „Mano tikslas buvo iš nepriklausomų specialistų sužinoti kiek sėkmingai mes konkuruojame skaitmeninėse platformose, ar tinkamai išnaudojame teikiamas galimybes.“

Teigiamas atsiliepimas įkvėpė. Pradėjom tirti rinką. Apklausiau 60 įmonių vadovų, savininkų ir marketingo vadovų. Klausimas buvo vienas – ar matote vertę internetinio marketingo audite? 37 atsakė taip, 19 – ne, o 4 negalėjo pasakyti. Daugiau apie apklausą ir ekspertų komentarus skaitykite straipsnyje „Ekspertų komentarai apie e-marketingo audito naudą“, o apibendrinant – 61,7% teigiamų atsakymų tiko, tad pradėjome darbus.

Beje, keli komentarai apklausos metu paskatino imtis ryžtingo žingsnio – perorientuoti reklamos agentūrą ir teikti tik Audito paslaugas. Nepriklausomo.

Kodėl dabar tau?

Esi tarp 16% žmonių, kurie priskiriami inovacijų lyderiams, supranti, kad internetinis marketingas keičiasi ir dabar bus tik dar svarbesnis. Nori padidinti efektyvumą.

Likusi masė e-marketingo auditą pradės naudoti 2-3 metų eigoje, paslaugai pasiekus brandą.

Innovation Adoption Lifecycle model

Šaltinis: https://www.researchgate.net/figure/Everett-Rogers-Innovation-Adoption-Lifecycle-model-18_fig1_308125395

Dėl to suprantame, jog šiuo metu audito nauda yra daugiau abejojančių, nei tikinčių. Viskas gerai, taip ir turi būti. Atsižvelgiant į situaciją, pirmi trys straipsniai mūsų bloge yra susipažinimo, toliau dalinsimės gerąją praktika ir klientų atsiliepimais. Taip matysite kaip kuriame naudą.

Girdėjome, kad reklamos agentūros ar marketingo skyriaus darbuotojai auditą gali sutikti priešiškai, jausdami pavojų prarasti klientą ar manyti kad kritikuojamas jų darbas. Taip nėra. Mūsų tikslas tiesiog padidinti dabartinį įmonės internetinio marketingo efektyvumą.

Dėl to e-marketingo audito išvadose gaunate rekomendacijas su konkrečiais žingsniais ką ir kaip daryti siekiant padidinti efektyvumą. Šių rekomendacijų įgyvendinimui nereikia keisti agentūros ar darbuotojo. Jokių papildomų kaštų, tik geresnis ROMI.

Turite klausimų? Susisiekite su manimi el. paštu gm@emarketingoauditas.lt, atsakysiu.

 

 

Esu internetinio marketingo strategas, SEO ekspertas, SEO mokymų autorius. Turi daugiau nei 17 metų patirtį marketingo srityje, dirbau su tarptautiniais ir Lietuvos prekių ženklais: ASUS, Western Union, Canon, HP, Dove, Teo ir kt. Esu buvęs tiek didžiausių pasaulio agentūrų klientas (ex Lowe Profero, dabartinė Mullenloweprofero), tiek pats teikiau SEO paslaugas kaip laisvai samdomas specialistas. Esu dirbęs įvairių rinkų ir struktūrų įmonėse: B2B, B2C, Startup, Corporate, su biudžetais nuo 0 iki 200 000 Eur/mėn. Mentoriauju „Versli Lietuva“ ir „Startup Wise Guys“ programose.


Pasidalinkite savo nuomonę apie straipsnį