2020-08-05

Internetinio marketingo auditas: kur dirbate efektyviai, o kur tiesiog švaistote pinigus?

Karantino akivaizdoje internetinis marketingas tapo ypač svarbus. Verslams teko persiorientuoti žaibiškai. Priemonių buvo imtasi įvairių: vieni kūrėsi el. parduotuves, kiti didino investicijas į mokamą Google paiešką (AdWords), treti sėkmės ieškojo socialinių tinklų komunikacijoje, o ketvirti investicijas į rinkodarą iš viso sustabdė. 

Aišku vieną – situacija pasikeitė. Bet kaip identifikuoti rinkodaros sritis, kurios gali būti taisytinos? Kaip surasti tą optimalų vidurį ir tinkamai paskirstyti savo biudžetą, kad investicijos generuotų didžiausią grąžą? Į šiuos klausimus gali atsakyti SEO ir viso internetinio marketingo auditas, kuris įvertina, kurie internetinės rinkodaros veiksmai generuoja didžiausią grąžą, o kur tiesiog švaistome pinigus.

Sužinokite, kur kiauras jūsų internetinės rinkodaros vamzdis

Ne veltui sutariama, kad rinkodara (ypač skaitmeninė) – dinamiškas procesas. Prieš metus sukurta strategija šiandien gali būti gerokai mažiau efektyvi, nes nuolat atsiranda nauji kanalai, keičiasi senųjų algoritmai, aktyvėja konkurentų veiksmai ir kt. Žinoma, tai nereiškia, kad kiekvieną mėnesį būtina sėsti prie balto lapo ir braižyti vis naują rinkodaros planą. Verta tiesiog reguliariai analizuoti atliekamus marketinginius veiksmus ir nuolat vertinti situaciją. Tai leis geriau suprasti, ko tikisi jūsų auditorija, ir taip atitikti jų poreikius bei optimizuoti savo kaštus. 

Kalbant buitine kalba, toks auditas gali parodyti kurioje vietoje „kiauras“, internetinio marketingo „vamzdis“. Svarbu atkreipti dėmesį, kad profesionaliai atlikta analizė turėtų ne tik identifikuoti įmonės silpnybes. Taip pat turėtų būti pateikiama detali instrukcija, kokių veiksmų imtis, kad būtų padidintas jos efektyvumas bei pelningumas. 

Nežinote, kodėl socialiniai tinklai jums neatneša pardavimų? Į tai gali atsakyti marketingo auditas. Sukate galvą, kodėl jūsų svetainės vidutinis prekių krepšelis toks mažas? Jums padės auditas. Norite iškilti Google paieškoje? Vėlgi, auditas gali jums padėti surasti raktą į tai.

Efektyvaus ir naudingo audito sėkmės faktoriai

Norint užtikrinti, kad audito išvados būtų efektyvios ir sugeneruotų apčiuopiamą naudą, verta atsižvelgti į kelis esminius faktorius. Jis turėtų būti:

  • Visaapimantis. Auditas turėtų aprėpti visas internetinės rinkodaros sritis ir etapus – ne tik tai, kur nujaučiate problemas ir ieškote pastiprinimo. Lygiai taip pat verta audituoti ir tuos aspektus, kur manote, jog dirbate nepriekaištingai.
  • Sistemiškas. Kokybiškas auditas turėtų sistemiškai ir nuosekliai įvertinti kompanijos mikro ir makro aplinkas, verslo tikslus, procesus ir kitas sritis, kurios daro tiesioginę įtaką organizacijos rinkodarai.
  • Reguliarus ir periodiškas. Dažnai sprendimų ieškoma tada, kai ištinka krizė ir tenka reaktyviai tvarkyti jos padarinius. Periodiškas auditas gali identifikuoti problemas dar prieš joms atsirandant.

Kaip sėkmingai išnaudoti audito rezultatus?

Gavus audito rezultatus darbas nesibaigia – ekspertines rekomendacijas reikia integruoti į savo rinkodaros veiksmus ir juos pritaikyti praktikoje. Čia svarbu pažymėti, kad nešališkas auditas neturėtų būti bandymas parduoti papildomas rinkodaros paslaugas. Auditas kaip tik yra agentūrinio internetinio marketingo Know-How atidavimas į įmonės rankas, su kuriuo ji gali tobulėti. Pasirinkdamas išorinį ekspertą verslas pasilieka galimybę galutinius sprendimus priimti pats.

Atėjo laikas optimizuoti?

Daugiau nei prieš šimtmetį išsakyta John Wanamaker frazė apie iššvaistomus 50 % reklamos biudžeto yra jau tapusi rinkodaros klasika. Nors reklamai žengiant į skaitmeninį pasaulį šie skaičiai tarsi turėtų keistis, karantinas tik paaštrino verslų neefektyvumo problematiką digital marketingo rinkoje.  

Kokybiškas auditas gali padėti išgryninti organizacijos kryptį – užlopyti esančias skyles, optimizuoti rinkodaros biudžetus ir surasti naujų galimybių, apie kurias anksčiau net nesvarstėte. Na, o gavus ekspertų išvadas bei jų įgyvendinimo planą belieka priimti sprendimą dėl vykdymo ir pradėti kelionę link geresnių rezultatų. Galbūt dabar pats metas nuojautą iškeisti į konkrečius skaičiavimus?

Esu internetinio marketingo strategas, SEO ekspertas, SEO mokymų autorius. Turi daugiau nei 17 metų patirtį marketingo srityje, dirbau su tarptautiniais ir Lietuvos prekių ženklais: ASUS, Western Union, Canon, HP, Dove, Teo ir kt. Esu buvęs tiek didžiausių pasaulio agentūrų klientas (ex Lowe Profero, dabartinė Mullenloweprofero), tiek pats teikiau SEO paslaugas kaip laisvai samdomas specialistas. Esu dirbęs įvairių rinkų ir struktūrų įmonėse: B2B, B2C, Startup, Corporate, su biudžetais nuo 0 iki 200 000 Eur/mėn. Mentoriauju „Versli Lietuva“ ir „Startup Wise Guys“ programose.


Pasidalinkite savo nuomonę apie straipsnį